maandag 4 augustus 2008

Hasselblad, DeVere en andere ...

Men zegt ooit dat een ongeluk niet alleen komt. Ik moet het gaan geloven. Op dit moment heb ik problemen met én mijn Hasselblad én mijn DeVere vergroter én mijn kleinbeeld toestel .
Vooral van die eerste twee apparaten "loop ik een beetje ambetant" ...
Bij de Hasselblad heb ik last van lichtvlekken op de film waarschijnlijk door lekkage via de zoeker. Om zoiets gemaakt te krijgen, is niet zo eenvoudig. Bij mijn fotohandelaar sprak men ervan hem op te sturen naar Frankrijk en indien het probleem te moeilijk verder naar Zweden. Ik zou mijn toestel in ieder geval enkele maanden kwijt zijn, aldus de verkoper. Dus, ben ik hiervoor op zoek naar een erkend Hasselblad hersteller ...
Bij de vergroter ben ik nog niet tot een diagnose kunnen komen. Het ding is precies de geest aan het geven. Hij doet in elk geval heel raar. Best zou ik er een andere kop voor zoeken maar het is zo'n specifiek toestel zodat er hiervan weinig aanbod is. In Groot-Brittanië vind je nog wel iets, maar dan zou ik het nog tot in Leuven moeten krijgen, hé. Als er iemand toevallig een werkloze kop van een DeVere 507 heeft liggen en er vanaf wil ...
In het huidige digitale tijdperk is het, als overtuigd-analoog-fotograaf, op deze manier niet gemakkelijk.
En toch geef ik het niet op! Ik beleef nog veel te veel plezier aan mijn fotohobby - on the old way ...

3 opmerkingen:

Katrien Van Cauwenberghe zei

Beste,

ik heb een De Vere 507, in prima staat, die helaas niet meer gebruikt wordt. Ik wil hem graag verkopen, maar dan in zijn geheel. Het ding neemt nl. teveel plek in.
Ik hoor het wel als er interesse is.

Katrien

Peter M zei

Dag Katrien,

Kan je me jouw email adres eens doorsturen aub.
Ik zal de reactie waarin je dit schrijft hier niet publiceren om verkeerd gebruik van derden tegen te gaan ...

Peter

Jeroen zei

Wilco Jansen is een goede hasselblad reparateur, in Nederland, je bent je camera maar een paar dagen kwijt, zeker geen weken!
(ff googlen op hasselblad reparatie)