vrijdag 24 april 2009

Fototentoonstelling : Leuven anders


Het is zover!

Na een week hard werken, hebben we vanmiddag de laatste finishing touch gegeven aan onze eerste tentoonstelling. En ik ben best een beetje fier op het resultaat!

Ons project begon twee jaar geleden : ik wilde een reeks foto's maken van Leuven met als thema stadslandschap. Graag wilde ik Leuven laten zien op een andere manier als dat iedereen de stad kent. Patrick was snel voor het idee gewonnen en samen trokken we er dan regelmatig op zondagochtend op uit. We legden onszelf nog de "beperking" op om allebei op één film te werken (Tmax 100 ontwikkeld in Rodinal) en alleen maar liggende beelden te maken met een standaard lens (50mm). Dit zou ons verplichten om goed te kijken, goed te kadreren, ... Op die manier kregen we wel een heel regelmatige portfolio.

Dan kwam er het idee om tentoon te stellen. We wilden eens naar buiten komen met ons werk en dit hadden we nog nooit gedaan. En dus begon de zoektocht naar een geschikte lokatie. Na gesprekken bij de schepen van cultuur, dienst toerisme, ... kwamen we bij ... de Norbertuspoort van de Abdij van 't Park.

Ondertussen hadden we al een redelijke portfolio verzameld aan stadslandschappen. Na een paar brainstormsessies kwamen we tot het besluit om een tweetal onderwerpen ("kleine fotografie" en "de mens in de straat") toe te voegen om de expositie niet te rationeel te laten overkomen.

Bijkomend wilden we nog een blikvanger hebben om de tentoonstelling iets extra's te geven. En dan kwam ik met het idee om "panoramisch veelluiken" te gaan maken . Het was niet zo'n gemakkelijke oefening maar het resultaat is wel super... enfin, al zeg ik het zelf...

We hebben er twee jaar naar toe geleefd / gewerkt en nu is het dan zover ... iedereen van harte welkom!

4 opmerkingen:

Martine zei

Mijn gevoel zegt dat het vast de moeite waard is. Ik wens jullie alle succes toe bij dit project!

Rudy De Backer zei

Nog zo iemand die de fotomicrobe écht te pakken heeft denk ik.
Ik heb een link geplaatst op mijn fotoblog naar jouw webstek.

Fotogeniek Belgie zei

Ik ben bijna 100% zeker langs dit weekend! Dit mag ik niet missen en hopelijk zie ik er nog enkele andere bloggers.
Tot binnenkort!
Koen

Ruben zei

Heel tof dat je dit hebt kunnen verwezenlijken, ik hoop dat later ook wel eens te kunnen doen. Maar dan zal ik eerst al eens naar een geschikt onderwerp moeten zoeken.