zaterdag 20 oktober 2007

Samantha


Afgelopen week hebben we met een vijftal mensen de kans gekregen om een avond aan portretfotografie te doen bij Pol in de studio.

Model van dienst was Samantha.

De sfeer was heel gemoedelijk en we hebben opnamen gemaakt bij vier verschillende lichtopstellingen.

Ik zelf heb eigenlijk weinig digitale opnamen gemaakt (21) en bovenstaand portret vind ik persoonlijk het mooist. Het beeld is een beetje bewerkt in photoshop. Het is te zeggen : Aan het totale beeld werd contrast toegevoegd (via curves), het gezicht werd "geblurd", bij ogen en wenkbrauwen werd het contrast verhoogd en daarna verscherpt, de lippen werden een beetje doorgedrukt en de achtergrond werd ook donkerder gemaakt. Uiteindelijk heb ik er dan een kader rondgezet. Totale bewerkingstijd : 20 minuten

Persoonlijk vind ik het uiteindelijke beeld heel tof. Bij deze glamourbelichting kan wel een "glamour-afwerking".

Hoewel ik mij toch al afvroeg of het er misschien "net over is" ? Maar ja, in de boekskes zie je eigenlijk niets anders meer dan bijgewerkte modellen !

Ik vind het in ieder geval leuk om doen en het proeft naar meer ...

1 opmerking:

Carola Rummens zei

Hallo Peter

Samantha vindt hem heel mooi zo op een zwarte achtergrond.

Groetjes
Caro