zaterdag 1 december 2007

Een zithoekje


Ik bladerde net even door de foto's die ik de laatste maanden heb gemaakt. En deze viel mij direct op !

Ik ben eigenlijk nog maar pas naar digitale fotografie overgestapt en dit was één van de eerste opnamen. Het beeld is opgenomen in kleur. Maar in kleur vond ik het nietszeggend : het licht was veel te hard en de kleuren waren ook niet echt geweldig ...

Maar bij het zien van deze situatie wist ik direct welk eindresultaat ik wilde hebben : een zwart-wit beeld waarbij ik, door "doordrukken en tegenhouden" in de nabewerking , bepaalde accenten zou leggen en zo toch nog een sfeervolle foto zou krijgen.

1 opmerking:

Martine zei

Ik kan het me zo voorstellen dat deze foto in kleur niet veel zou zeggen. In z-w is het wel een leuk beeld en de compositie is ook mooi evenwichtig.